Måndag.

Publicerad 2015-02-09 19:41:26 i Mammatankar,

Har varit en bra dag så här långt.
Var på barselgrupp nere på helsestasjonen i en timme där det var en helsesyster som satt och pratade om lite olika. Sen är det bara en gång till och sedan får jag se om jag har lust att träffa de andra mödrarna. De är ju lite äldre än vad jag är vilket är lite tråkigt. Inte direkt någon i min ålder men man får se nästa gång. Kanske det faktiskt är någon som är intressant att prata med. Nu har ju det mesta varit att de som leder har pratat mycket.
 
Stackars lilla Enya har fått blöjeksem av pampersblöjorna. Hade Libero men Alex köpte pampers. Tänkte inte att det skulle vara någon större skillnad men jodå det var det. Det nätet som är i de hängde sig fast i skinnet till henne och gud så hon grät när jag tog av den. Stackars liten. Har luftat och smörjt på Sudocrem. Bästa som finns. Synd att den bara finns i England vad jag vet om. Måste be Cara att köpa med en burk när hon kommer.
 
Har nu köpt Rema 1000 sina blöjor så hoppas att de är bättre för henne. Mycket billigare än Libero sina också. Ligger på 8 kr paketet! Istället för runt 20 som det kostar för libero.
Har fått höra att blöjor i Sverige är mycket dyrare, något som är positivt med Norge då och billigare. Måste köpa på mig en hel del när jag ska till Sverige i påsk. Inte ska det vara kläder i resväskan.
 
Inatt så sov hon mellan 1 och halv 9. Rekord! Så skönt också så jag hoppas att det kommer att vara så i framtiden också.
 
Nej nu ska jag sluta skriva om Enya.
Sist jag skrev så skrev jag ju att jag skulle klippa och färga håret. Blev faktiskt väldigt bra och jag är nöjd! Känns skönt efter att ha haft sådant hår som jag hade innan.
Glasögon har jag också införskaffat mig. Ovanligt efter runt 5 år utan.
 
 Avslutar med en bild när hon bara var någon vecka gammal :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela