Tänder och seperations ångest?

Publicerad 2015-06-12 00:28:39 i Mammatankar,

I flera nätter nu så har Enya haft svårt för att somna. Kunde förut lägga henne ner i hennes säng så fick hon lite mjölk på flaskan där hon låg så somnade hon ganska lätt. Nu är det så att det kan ta flera timmar att lägga henne och jag känner att det börjat bli slitsamt. Det jag tror är att det gör så ont och kliar i hennes mun på grund utav att det är tänder pågång att hon inte kan komma till ro men jag känner själv mig ganska hjälplös när det kommer till läggdags. Nu klagar/skriker/ gråter hon såfort hon förstår att hon ska läggas ner. Ibland så är hon till och med vaken när Alex kommer hem från jobb mellan halv 12 och kvart i tolv och då måste jag bara be honom att ta över. Jag tror också att hon går igenom en fas samtidigt men det är ju egentligen så svårt att veta vad som är fel när de inte kan säga vad det är. 

Det som är bra är att hon oftast är glad på dagarna och ler och skrattar. Det väger upp mot den jobbiga kvällen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela