solig dag och fundersam

Publicerad 2015-03-11 23:32:45 i

Har idag inte gjort så väldigt mycket. Hade planer med barselgruppe att gå en tur runt mosvannet och fika efter men efter den natten som vi hade så var det inte så frestande att gå ut och gå i ett par timmar ( gå dit, runt och sedan tillbaka igen). Så jag skippade det och passade på att torka lite damm istället. Lite synd då vädret var så fint idag! Är säkert en ny träff nästa vecka så får gå då istället. 

Gick istället ner till affären och handlade lite senare på dagen. Hade planer om att göra en broccoli och skink paj vilket jag också gjorde och måste säga att gud så god den blev! Nästan så att jag blir lite imponerad av mig själv. 

Vet dock inte vad som är fel med Enya de 2-3 senaste kvällarna. Hon har haft väldigt svårt att slappna av och komma till ro och det tar lite på krafterna då hon bara gråter något så förfärligt. Kan det kanske vara att hon inte har fått sova nog på dagarna? Är det tänder på gång såhär tidigt? Hon dreglar ju väldigt mycket och tuggar mycket på händerna eller är det vanligt? Eller är det kanske så att hon är i ett utvecklingssprång? Svårt att veta när man är mamma för första gången. På dagarna är hon ju oftast väldigt glad och ler nästan hela tiden när hon är vaken. 

Förhoppningsvis så blir det lite lättare med tiden att veta vad hon vill när hon kan visa lite mer och kanske veta vad som är fel själv. Just nu längtar jag bara till det där härliga skrattet som små barn har. Tror att det är ganska nära för hon försöker ju men får inte till det helt. 

Imorgon kommer i alla fall Ingeborg vid 11 och då ska vi gå ner till byn och Alex och jag ska in till polisen och fixa pass till flygresan till Sverige i påsk. Vet att det kanske inte är nödvändigt då vi aldrig har visat förut men alltid bra att ha om det nu skulle vara så att de frågar efter det.

Borde sova nu och får hoppas på en lugn natt. Ska bara se på Castle först.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela